Msn Hata Kodları ve Çözümleri
Msn Hata Kodları ve Çözümleri
1)
Karşıdan Yükleme ve Kurulum sırasında "MSN Messenger kurulumu hata kodu
’1603’ ile başarısız oldu" hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger Kurulumu çalışırken, "1603" hatasıyla karşılaşabilir veya bunun yerine aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz.
"Microsoft.Windows.Networking.RtcDll,
type="win32", version="5.2.2.1", publicKeyToken="6595b64144ccf1df",
processorAchitecture="x86"" derlemesi yüklenirken bir hata oluştu. Daha
fazla bilgi için lütfen Yardım ve Destek’e bakın. HRESULT: 0x80070002.
Durumu çözmek için:
Casus yazılım algılama programlarını kapatın.
Microsoft®
Windows® AntiSpyware (Beta) yüklüyse, Windows AntiSpyware simgesini
görev çubuğu bildirim alanında sağ tıklatın ve "Microsoft AntiSpyware’i
Kapat"ı tıklatın. Microsoft dışı casus yazılımdan koruma programlarınız
varsa, üretici tarafından sağlanan yönergelere bakın.
MSN Messenger Kurulumu’nu yeniden çalıştırın.
Bu
sorunu çözmezse, diskte yeterli boş alan olmayabilir. Disk Temizleme
aracı sabit diskinizde nasıl güvenli bir şekilde alan
boşaltılabileceğini hesaplar.
Bir miktar disk alanını kullanılabilir yapmak için:
Başlat’ı ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın.
Performans ve Bakım’ı tıklatın.
Sabit diskinizde yer boşaltın’ı tıklatın.
Disk Temizleme iletişim kutusu görünür.
Disk Temizleme sekmesinde, aşağıdaki onay kutularını seçin:
Karşıdan Yüklenen Program Dosyaları
Geçici Internet Dosyaları
Geçici Dosyalar
Geçici Çevrimdışı Dosyalar
Çevrimdışı Dosyalar
Dosyaları bu konumlardan silmek için Tamam’ı tıklatın.
İstendiğinde, disk temizlemeyi başlatmak için Evet’i tıklatın.
Sorunlarla karşılaşırsam MSN Messenger’ı nasıl kaldırabilirim?MSN Messenger’ı kaldırmak için:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini tıklatın ve sonra da Çıkış’ı tıklatın.
Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve Denetim Masası’nı tıklatın.
Program Ekle/Kaldır simgesini çift tıklatın.
Listeden MSN Messenger’ı seçin ve Ekle/Kaldır düğmesini tıklatın.
2) Hata 81000301 veya 81000306’yı nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Hizmetten
veya Internet bağlantınızdan kaynaklanan bir sorun nedeniyle şu anda
Messenger oturumunuzu açamıyoruz. Lütfen Internet’e bağlı olduğunuzdan
emin olun.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakini deneyin:
Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.
MSN Messenger’ın en son sürümünün yüklü olduğundan emin olun.
İşletim
sisteminiz için kullanılabilir olan en son güncelleştirmeleri
yüklediğinizden emin olun. Microsoft® Windows® işletim sistemleri için,
Microsoft® Windows® Update web sitesine gidin.
Güvenlik
duvarı kullanıyorsanız, MSN Messenger’a güvenlik duvarı üzerinden tam
erişim izni verildiğinden emin olun. Daha fazla bilgi için güvenlik
duvarı belgelerine bakın.
MSN Messenger için Gelişmiş Bağlantı ayarlarını doğrulayın.
Notlar
Bilgisayarınız
bir kurumsal ağın parçasıysa, ağın MSN Messenger hizmetine erişmeye
izin verdiğini doğrulamak için ağ yöneticinize başvurun.
Çevirmeli bağlantı kullanıyorsanız, bağlantı zaman aşımına uğruyor olabilir. Daha sonra yeniden bağlanmayı deneyin.
3) 81000370 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Microsoft® Messenger Service’da oturum açmanızı sağlayamıyoruz.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın.
Internet seçeneklerinizde aşağıdaki değişiklikleri yapın:
Microsoft Windows Başlat düğmesini tıklatın, Ayarlar’ın üzerine gelin ve sonra Denetim Masası’nı tıklatın.
Ağ ve Internet Bağlantıları’nı tıklatın.
Internet bağlantınızı kurun ya da değiştirin’i tıklatın.
İçerik sekmesini tıklatın.
Sertifikalar’ın altında, SSL Durumunu Sil’i tıklatın.
Bir doğrulama aldığınızda, Tamam’ı tıklatın.
Gelişmiş sekmesini tıklatın ve sonra aşağıda Güvenlik’e gidin.
Sunucu
sertifikalarının geçerliliğini denetle (yeniden başlatma gerektirir)’in
seçili olmadığından ve SSL 2.0 kullan ve SSL 3.0 kullan’ın seçili
olduğundan emin olun.
Bilgisayarınızda Microsoft® Microsoft® Windows® XP çalıştırılıyorsa, DNS çözümleyici önbelleğini temizleyin.
Görev çubuğunda, Başlat’ı tıklatın ve sonra Çalıştır’ı tıklatın.
Kutuya cmd yazın ve Tamam’ı tıklatın.
Komut istemine, ipconfig /flushdns yazın ve ENTER’a basın.
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin.
4) 81000365, 8100035b veya 80072EFD hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN
Messenger’da oturum açamazsanız, MSN Messenger’daki bağlantı ayarları
Microsoft® Passport veya Microsoft® Messenger Hizmeti’ne bağlanmanızı
önlüyor olabilir. MSN Messenger Bağlantısı Sorun Gidericisi çoğu kez
sorunları bulabilir ve düzeltebilir. MSN Messenger bir bağlantı
sorunuyla karşılaşırsa, Bağlantı Sorun Gidericisi otomatik olarak
başlatılır. Bağlantı Sorun Gidericisi’ni kullanmamayı seçerseniz veya
Sorun Giderici bağlantı sorununuzu çözmezse, aşağıdakileri deneyin:
Araçlar menüsünü tıklatın ve sonra Seçenekler’i tıklatın.
Soldaki bölmede, Bağlantı’yı tıklatın.
Bağlantı Ayarları altında, Bağlantıyı Sına’yı tıklatın.
Bağlantı
Sorun Gidericisi’nin sisteminizi incelemesine izin verirseniz, Sorun
Giderici bağlantı sorunlarını sınar ve sorunları düzeltmek için
uygulayabileceğiniz adımları raporlar.
İsteğe Bağlı: Gelişmiş sorun giderme gerçekleştir
Özel
bağlantı türünüze ilişkin sorunları gidermek için, Gelişmiş Ayarlar’ı
tıklatın. Gelişmiş Bağlantı Seçenekleri iletişim kutusunda, belirli
bağlantı türünüze ilişkin ayarların doğru olduğunu denetleyin.
Bağlantınızı sınamak için, Sına düğmesini tıklatın. Tamam’ı tıklatın ve
sonra Tamam’ı tıklatın.
Tamam’ı tıklatın.
Bu ayarları seçtiğinizde, mümkünse MSN Messenger Microsoft® Internet Explorer bağlantı ayarlarını kullanır.
Yeniden MSN Messenger’da oturum açmayı deneyin.
5) 81000303 hatasını nasıl düzeltirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Girdiğiniz oturum açma adı varolmadığından veya parolanız yanlış olduğundan, oturumunuzu açamadık.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Geçici
Internet dosyalarınızı ve tanımlama bilgilerinizi silin. Daha fazla
ayrıntı için tarayıcınızın Yardımına (veya işletim sistemi Yardımına)
bakın.
MSN
Messenger’da yeniden oturum açın. Aynı hata iletisini yeniden
alırsanız, Microsoft® Passport kimlik bilgilerinizi sıfırlamanız
gerekebilir.
Hata
iletisini almaya devam ederseniz, ağda gecikme yaşıyor olabilirsiniz
veya Passport hizmetinde sorun olabilir. Oturum açmayı daha sonra
yeniden deneyin.
6) 81000362 hatasını nasıl düzeltebilirim?
MSN Messenger’da oturum açmaya çalıştığınızda, aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:
Bilinmeyen bir Hatayla karşılaşıldı.
-veya-
Internet
Explorer çevrimdışı çalışmak için ayarlandığından, MSN Messenger’da
oturum açmanızı sağlayamadık. Lütfen tarayıcınızın Dosya menüsünde bu
ayarı değiştirin ve oturum açmayı yeniden deneyin.
Durumu çözmenize yardımcı olması için aşağıdakileri deneyin:
Görev çubuğunda MSN Messenger simgesini (saatin yanında) tıklatın ve sonra Çıkış’ı tıklatın.
Microsoft® Internet Explorer’ı başlatın.
Dosya
menüsünde, Çevrimdışı Çalış’ın işaretlenmiş olmadığından emin olun.
İşaretlenmişse, kapatmak için Çevrimdışı Çalış’ı tıklatın.
MSN Messenger’da oturum açmayı yeniden deneyin.