İncelemeHalf-life'ın çıktığı günü dün gibi hatırlıyorum. Hayatımda çok önemli
bir dönüm noktası olmuştu. Grafikleri, oynanabilirliği, ilk defa
gördüğümüz oyun içi videoları ile ağzım açık kalmıştı. Yılın oyunu
seçilmesine hiç şaşırmamıştım çünkü o potansiyele ve fazlasına sahipti.
Half-life 2'yi beklerken bir anda karşımıza Doom 3 çıktı. E3 fuarından
sızdırılan alpha versiyonu ile bir kez daha ağzımız açık kalmıştı. Oyun
dünyası bu gelişmeler ile sallanırken, başında 3 Türk kardeşin
bulunduğu Crytek firması bir bomba daha patlattı. İlk başta grafik
motoru hazırlayıp satmayı düşünürlerken, motoru oyun yapıp tanıtmayı
tercih ettiler, bence çok da doğru bir karar verdiler.
Herşey sadece bir roket ile başladıOyun daha çok bir teknoloji şovu gibi gözükse de konu es geçilmemiş.
Jack Carver olarak, yatımızla çıktığımız gezintinin en güzel
zamanlarında yanından geçtiğimiz adadan bize atılan roket ile hayatımız
bir anda değişiyor. Olaydan sadece bir kaç saniye önce jetski ile adaya
doğru yol alan kız arkadaşımız bu patlamadan etkilenmiyor. Derken
kendimizi kıyıda buluyor ve neler olduğunu anlamak için araştırmalar
yapmaya başlıyoruz. İlerledikçe konu değişiyor, farklı durumlarla
karşılaşıyoruz. Olaylar bizi değişim geçirmiş yaratıklar ile bile
yüzyüze getiriyor.
Koli koli adacık, baya bir poligon tabiFarcry, gözden görünüş diye tabir ettiğimiz, FPS türü oyunlardan biri.
Oyun hakkında hepimizin bildiği, bilindik durumlardan sadece biri bu.
Bütün konunun adalarda geçmesi, oynanışın bu denli gerçekçi olması pek
türüne rastlanmaz bir yapım olmasını sağlıyor. Adalardan bahsedelim.
İlk başta düştüğünüz ada boyut olarak fazla büyük değil, fakat
çevresinde o kadar çok adacık var ki bir şekilde hep adalarda
dolaşıyorsunuz. Bol bol bot kullandığınızı tahmin edersiniz herhalde.
İsteğe göre yüzerek de geçebilirsiniz. Burada gerçekçilik ufak ufak
kendini göstermeye başlıyor. Eğer suda yüzerken fark edilirseniz
çekerim silahı vururum diye düşünmeyin, çünkü suda silahlar çalışmıyor.
Aynı şekilde koşa koşa düşman avlamak da mümkün değil. Mutlaka durmalı,
düzgün nişan almalısınız. Hatta dürbünlü tüfek ile yüzlerce metre
ilerideki bir yeri vurmak isterseniz "space" tuşunu basılı tutup bir
süre nefesinizi tutmanız gerekiyor ki, namlu fazla sallanmasın.
Yapacağınızı görevi "tab" tuşu yardımı ile görebildiğiniz gibi, sol alt
köşedeki radar ile de gidiş yolunun ne yönde olduğunu görebiliyorsunuz.
Yani bazı oyunların tersine iyi derecede ingilizce bilmeseniz bile
Farcry oynamak pek sorun olmuyor. Ada tamamen askerler ile dolu
olduğundan görevleriniz sırasında mümkün olduğunca saklanarak ilerlemek
çok önemli. İlla ben çatışmaya girmek istiyorum derseniz zaten oyun
size bu fırsatı ilerledikçe veriyor. Bazı yerleri geçmek için mecburen
sürüyle askeri öldürmeniz gerekiyor
Yapay zeka çok akıllı be!!FPS oyunlarının kaderi genelde yapay zekaya bağlıdır. Düşmanlarınız ne
kadar mantıklı hareket ediyorsa, oyunun oynanma süresi o kadar artar.
Farcry, bu noktada çıtayı çok yüksek bir seviyeye çıkartmış. Öncelikle
hazırlanan bir sistem ile düşmanlarınız sizin oynayışınıza göre hareket
edebilme yeteneğindeler. Biraz açalım. Diyelim ki ilk defa bu tarz bir
oyun oynuyorsunuz, bu durumda bir süre oynanışı çözene kadar
düşmanlarınız da sizi fazla görmüyorlar, olayı kapıp da sessiz sessiz
gezinip, saklanarak düşman avlamaya başladığınızda, oyuna başlarken
seçtiğiniz zorluk seviyesini sonuna kadar zorluyorlar. Uzak
mesafelerden dürbünle sizi fark edip, telsiz ile o civarı asker
yığıyor, çevrelerinde zırhlı araçlar var ise 2-3 kişi onlara binip
geliyorlar. Oyuna adapte oldukça onlar da size göre oynamaya
başlıyorlar. Ben bu tarz oyunlarda çok tecrübeli olduğumdan, orta
seviyenin üstünde bir zorluk ile başladım. Karşıma 2 düşman çıktı. Biri
beni gördü ve diğerine "şurada biri var sen sağdan dolaş" dediğini
duydum. Bir kaç saniye sonra çevrede kimseyi göremedim. Malum ada
ortamında olduğumuzdan ötürü heryer ağaçlık. Derken bir yerlerden ateş
açılmaya başladı fakat nereden olduğunu çözemedim. Bu sırada kendini
ağaçların arasında kaybetmeyi başaran diğer düşmanım, benim arkamdan
dolaşarak bir güzel öldürdü. Tabi ki ilerleyen bölümlerde ben de onlara
buna benzer şakalar yapmaya başladım fakat bu durum benim daha dikkatli
olmamı sağladı. Siz onlar için taktikler geliştirirken, onlar da sizin
taktiğinize göre hareket etmeyi öğreniyorlar.
Bu oyun fazla gerçekçiYazımın okuyucu açısından en acı kısmına geldik, grafik. Farcry'ın
aslında bir teknoloji demosu gibi olduğunu anlatmıştım. Dolayısı ile
satılacak bir motorun gerçekten kaliteli olması gerekir. Öncelikle
geliştirilen POLYBUMP sisteminden kısaca bahsedeyim. Bu sistem, 250bin
poligon ve render edilmiş haliyle karşımıza çıkan bir modeli, sadece
1500 poligon ve real-time olarak hazırlayabiliyor. Türkçesi, uzun
uğraşlar sonucu hazırlanan, çalışması için çok iyi ekran kartları
isteyen gerçekçi modelleri, bu sayede daha az zamanda hazırlanıp,
normal sistemlerde de çalışabiliyor. Bunu okuyup da yırttık diye
düşünmeyin. Bırakın "High" düzeyde grafikler ile oynamayı, oynayabilmek
bile çok zor. Dediğim gibi tam bir görsel şov olan Farcry'ı
oynayabilmek için en az 2Ghz işlemciniz, 512Mb Ram'iniz ve 64Mb DirectX
9 destekli bir ekran kartına ihtiyacınız var. Eğer ekran kartınız
DirectX 8 destekliyorsa oyun çalışıyor fakat hazırlanan onca efektten
mahrum kalacaksınız demektir. Bütün görselliklerden en iyi şekilde
yararlanabilmek için 3Ghz'lik bir işlemciye, 1024Mb Ram'e ve nVidia FX
5950 yada ATi 9800 ekran kartına ihtiyacınız var. Oyuna girdiğinizde
neden bu kadar güçlü sistem istediğini anında anlıyorsunuz. Bir su
efekti var ki akıllara zarar. Yüzlerce metreden dürbün yardımı ile
yüzen balıkları görebiliyorsunuz. Çevredeki neredeyse bütün nesneler
etkileşimli. Ateş ettiğinizde düşüyorlar, kırılıyorlar, aklınıza gelen
her durum var. Merdivenden aşağıya attığınız her nesne farklı şekilde
düşüyor, ölü insanlar daha yavaş kayarken, içi boş bir varil patır
kütür düşüyor. Ateş ettiğiniz düşmanlarınız neresinden vurursanız ona
göre tepki veriyor ve öldüklerinden gözleri kapalı oluyor. Bu tarz
detaylı ayrıntılar matematiksel hesaplamalar ile gerçekleştiğinden
ötürü işlemcinizin çok hızlı olması gerekiyor. Sesler, ayrıntılı
oynanabilirlik, sağlanan atmosfer derken çok arkada kalıyor. Müzikler
olaylara göre tepki verdiğinden ötürü dikkat çekiyor.
Son Sözler :Farcry, geliştirilen olağanüstü yapay zekası, görsel olarak yaşattığı
tecrübe, sizi içine hapseden atmosferi ile kesinlikle FPS türleri
arasında 1 numara. Doom 3, Half-life 2 gibi beklenen diğer FPS
oyunlarının işi gerçekten çok zor.
Oyun İçi Görüntüler:İndir/Download:CD 1: http://rapidshare.com/files/84451801...CD_1.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/84461787...CD_1.part2.rarhttp://rapidshare.com/files/84499297...CD_1.part3.rarhttp://rapidshare.com/files/84512427...CD_1.part4.rarhttp://rapidshare.com/files/84526309...CD_1.part5.rarhttp://rapidshare.com/files/84540693...CD_1.part6.rarhttp://rapidshare.com/files/84554320...CD_1.part7.rarCD 2:http://rapidshare.com/files/84570109...CD_2.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/84585341...CD_2.part2.rarhttp://rapidshare.com/files/84600651...CD_2.part3.rarhttp://rapidshare.com/files/84693030...CD_2.part4.rarhttp://rapidshare.com/files/84701835...CD_2.part5.rarhttp://rapidshare.com/files/84711059...CD_2.part6.rarhttp://rapidshare.com/files/84716052...CD_2.part7.rarCD 3: http://rapidshare.com/files/84803822...CD_3.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/84818891...CD_3.part2.rarhttp://rapidshare.com/files/84833155...CD_3.part3.rarhttp://rapidshare.com/files/84846906...CD_3.part4.rarhttp://rapidshare.com/files/84859736...CD_3.part5.rarRar Şifresi: www.oyuncehennemi.comİyi Oyunlar...